Den gode skole
Den gode elev |
Den gode underviser/pædagog |
Den gode undervisning/SFO |
Det gode hjem |
Møder veludhvilet og forberedt til tiden. |
Møder veloplagt og forberedt til tiden. |
Finder sted i et godt visuelt læringsmiljø og inddrager naturen og fysisk aktivitet. |
Sørger for at barnet møder veludhvilet og forberedt til tiden. |
Deltager positivt og aktivt i undervisningen. |
Er autentisk, positiv og tydelig i sin undervisning og ledelse af klassen. |
Bygger på en god og tryg stemning og forudsætter at eleverne er aktive. |
Støtter barnet i sin forberedelse til skolen og i at deltage aktivt i undervisningen. |
Anerkender, respekterer og viser interesse for andre. |
Anderkender, respekterer og viser glæde og interesse for den enkelte elev. Opbygger positive relationer til eleverne. |
Giver mulighed for at eleverne har indflydelse på indhold og metode, og tager udgangspunkt i elevernes styrkeområder. |
Anerkender, viser respekt og er loyale overfor fællesskabet, skolen ansatte, elever og forældre. |
Overholder aftaler og retningslinjer. |
Sætter klare og tydelige rammer for aftaler og retningslinjer. |
Har en klar struktur med tydelige spilleregler. |
Hjælper barnet med at overholde aftaler og retningslinjer. |
Er nysgerrig, har mod på og lyst til at prøve nyt. |
Udfordrer sig selv og er åben for konstruktiv kritik. |
|
Motiverer og stimulerer barnets nysgerrighed og lærelyst. |
Er positiv og åben for forskellige måder at lære på. |
Er faglig velfunderet og er både i stand til at tænke kreativt og stille åbne opgaver. |
Er varieret med hensyn til metoder og måder at arbejde på, og tager højde for, at børn har forskellige måder at lære på. |
Er positiv og åben for forskellige måder at lære på. |
|
Gør undervisningen mål forståelig og foretager løbende evaluering. |
Lægger op til at mål for undervisningen og læring er tydelige for alle elever. |
Hjælper barnet med at forstå målet med undervisningen og til at reflektere over sin egne læring. Bakker op om succeser. |
Bidrager aktivt til og ser sig selv som en værdifuld del af fællesskabet. Taler pænt til og om andre, er god til at lytte og afbryder ikke. |
Skaber et velfungerende fællesskab der højner det faglige og sociale niveau. Er i løbende dialog med forældrene og inddrager dem som en ressource. |
Veksler mellem at lade elever arbejde individuelt og sammen med andre i størstedelen af undervisningstiden. |
Støtter op om samarbejde og fællesskaber. Er i løbende dialog med skolen om barnets trivsel. |